ترلان کافه


+ پیتزا راتاتوی

سلام دوستان عزیز

همون طور که می دونید راتاتوی یه غذای فرانسوی گیاهیه. خیلی هم خوشمزه س. توش هم بادمجون، کدو، گوجه و پیاز و جعفری و ... داره. من با همین مواد یه پیتزای سالم و خوشمزه درست کردم به اسم پیتزا راتاتوی! لبخند


خمیر

مواد لازم:

آرد سفید .......................................... دو و نیم پیمانه

بکینگ پودر ........................................ ١ ق غ

خمیر مایه .......................................... ١ ق غ

ماست ............................................... نصف پیمانه

شیر ................................................... نصف پیمانه

روغن مایع .......................................... یک چهارم پیمانه

نمک .................................................. نصف ق چ

شکر ................................................... ١ ق غ

طرز تهیه:

ماست، شیر و روغن رو با هم مخلوط کنید. خمیر مایه و شکر رو بپاشید روی مخلوط ماست. بعد از ٢ دقیقه آرد، بکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید و الک کنید روی بقیه مواد. با دست به مدت تقریباً ١٠ دقیقه خوب ورز بدین تا خمیر یه دستی درست بشه. ممکنه یه کم چسبنده باشه ولی آرد بیشتری اضافه نکنید تا لطافتش رو از دست نده. روی خمیر رو بپوشونید و بذارید به مدت تقریباً یک ساعت یا تا وقتی که حجمش دو برابر شد استراحت کنه.

روی پیتزا

مواد لازم:

بادنجان ............................................ ١ عدد

کدوی سبز ........................................ ٢ عدد

جعفری ............................................ ٢ ق غ

فلفل تند .......................................... ١ عدد (اگه تند دوس ندارید نصفش رو بریزید)

گوجه فرنگی ...................................... ١ عدد

فلفل دلمه ای ..................................... ١ عدد

پیاز ................................................... ١ عدد

پنیر پیتزا ............................................ به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه ............................... به میزان لازم

آویشن و اورگانو .................................. کمی

طرز تهیه:

بادمجون، کدو، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و پیاز رو به صورت حلقه های خیلی نازک ببرید و دو طرفشون رو روغن زیتون بمالید. (اگه ضخامت حلقه ها زیاد باشه آب میندازه و بدمزه میشه)

سطح کار رو کمی آرد بپاشید و با وردنه خمیر رو با ضخامت یکنواخت (نیم سانت) باز کنید. اگه فرتون گنجایش خمیر بزرگ رو نداره، خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و مواد رو هم نصف کنید و در نتیجه دو تا پیتزای کوچیک تر درست کنید.

یه مقدار سس گوجه فرنگی (یا رب گوجه فرنگی رو با کمی آب رقیق کنید) برس کنید روی خمیر و حلقه های بادمجون و کدو رو بچینید روش.

 

بعد به همین ترتیب پیاز و گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رو بچینید و روش هم پنیر پیتزا بپاشید و با چندتا برگ جعفری تزیین کنید. یه کم هم آویشن و اورگانو برای خوش عطر شدن پیتزا بپاشید روش. اگه فلفل تند هم استفاده می کنید لابلای مواد بپاشید.

 

فر رو با حرارت ١٨٠ درجه گرم کنید و پیتزا رو به مدت تقریباً ٢۵ دقیقه بپزید. اگه دیدید زیر پیتزا برشته شده ولی هنوز روش طلایی نشده یه کم گریل رو روشن کنید.

 

پیتزای بسیار سالم و خوشمزه ایه. حداقل برای من و خونواده ام که اینطوری بود!

برای قشنگ تر شدن ظاهر پیتزا میشه بیشتر پنیر رو زیر لایه اول (کدو و بادمجون) ریخت و بقیه ش رو به تدریج پخش کرد لابلای هر لایه.

 

ضمناً همونطور که می بینید خمیر این پیتزا همون خمیریه که تا حالا باهاش چند نوع پیراشکی درست کردیم مث پیراشکی بادمجون و ساندویچ های گریل و پیراشکی میگو و ... ولی شکرش رو کمتر کردم. جالبه با ٣ ق غ شکر، پیراشکی ها شیرین نمیشن ولی پیتزا یه کم ته مزه شیرینی می گیره. برای همین بهتره شکرش رو کم کرد.

 

امیدوارم شما هم بپسندید. نوش جان! قلب

نویسنده: ترلان ; ساعت ۱۱:٠٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۱٠/۱۳
دسته بندی: منوی جانبی
    پيام هاي ديگران()