ترلان کافه


+ برگر گیاهی (برگر سویا و کرفس)

سلام دوستان عزیزم

بعد از چند مدل کیک، حالا نوبت می رسه به آموزش یه غذای خوشمزه گیاهی!


مواد لازم:

سویا ........................................... 3 لیوان

تخم مرغ ...................................... 2 عدد

پیاز ............................................. 4-5 عدد

سیر ............................................ 3-4 حبه

فلفل سبز یا قرمز ........................... به میزان دلخواه

کرفس ......................................... 3-4 ساقه

هویج ........................................... 3 عدد

جعفری خرد شده ............................ 2 ق غ

گشنیز خرد شده ............................. 2-3 ق غ

مغز 2-3 عدد نان باگت

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه ............... به میزان لازم

پودر کاری و پودر تخم گشنیز .............. از هر کدام 1 ق غ سرخالی

طرز تهیه:

من معمولاَ سویا رو از ایران میارم. چون دونه بندی بهتری داره.

سویا رو توی مقداری آب خیس کنید.

پس از نیم ساعت آماده استفاده هست.

سویا رو آبکش کنید و حسابی تا جایی که می تونید آبش رو بگیرید. بعد بریزید توی غذاساز. (غذاساز من کوچیکه مجبور شدم تو چند مرحله این کار رو بکنم وگرنه همه رو با هم یه جا چرخ می کنیم)

باید حسابی له بشه. 

بقیه سبزیجات رو هم چرخ کنید و به سویا اضافه کنید. تخم مرغ، مغز نان باگت، ادویه ها، جعفری و گشنیز رو هم اضافه کنید. نهایتاَ باید خمیر منسجم و چسبنده ای داشته باشید. (من معمولاَ اون قدر مغز نان باگت اضافه می کنم تا چسبندگی خمیر به حد مطلوبی برسه. یعنی بیشتر از اون چیزی که توی دستور اصلی اومده. فکر می کنم به دلیل این باشه که نون باگتهای ما کوچیکن و لازمه که تعداد بیشتری استفاده بشه... ضمناَ من معمولاَ به خاطر کمی وقت سبزیجات رو چرخ می کنم که همین باعث میشه آب بندازن و نیاز به نون بیشتری داشته باشن تا بچسبن به هم. شما اگه فرصت دارید حتماَ درشت رنده کنید!) 

بذارید خمیر برگر حدود نیم ساعت توی یخچال بمونه. بعد دوباره چنگ بزنید و از مایه گلوله هایی به اندازه نارنگی درشت بردارید و توی دست گرد کنید و به ضخامت تقریباَ 1 سانت دربیارید. (برای راحتی کار جابجایی، اونارو پس از شکل دادن روی سینی که با سلفون پوشونده شده قرار بدید و هر وقت خواستید سرخ کنید با کمک سلفون بلند کنید تا شکلش خراب نشه)  

می تونید توی همین مرحله اونارو فریز کنید و هر وقت خواستید سریع از توی فریزر دربیارید و سرخ کنید!

حالا برگرها رو توی روغن داغ سرخ کنید. اندازه روغن باید به حدی باشه که تا نصف برگرها رو بگیره. (با کمتر از این مقدار روغن، سرخ کردن برگرها خیلی سخت میشه) 

یه طرف که سرخ شد با احتیاط برگردونید تا سمت دیگه ش هم طلایی بشه. (برگر گیاهی چون چسبندگی کمتری از گوشت داره با کمی بی احتیاطی به راحتی متلاشی بشه) 

از توی روغن در بیارید و روی دستمال آشپزخونه بذارید تا روغن اضافیش حتی الامکان گرفته بشه.

این از برگر گیاهی! حالا برای درست کردن ساندویچ هر کس یه روشی داره. من اینطوری درست می کنم:

نون برگر رو از وسط ببرید و روش کمی کچاپ بمالید. بعد یه برگر، مقداری خیارشور و  گوجه فرنگی بذارید توی ساندویچ. برای خوشمزه تر شدنش هم یه ورقه پنیر بذارید روش و با نیمه دیگه نون بپوشونیدش. 

آخر سر ساندویچ ها رو توی دستگاه گریل پرس کنید تا با حرارت دستگاه پنیر آب بشه و بچسبه به خیارشور و گوجه! 

اگه دستگاه گریل ندارید می تونید همین کار رو توی ماهیتابه انجام بدید و یه شی سنگین (مثل یه آجر که با فویل پوشونده شده) بذارید روی ساندویچ تا یه مقدار له بشه. اینجوری هم خوشمزه تره هم خوردنش راحت تر میشه!!

درست کنید و از خوردن یه برگر سبک و خوشمزه لذت ببرید!

این مقدار مواد تقریباَ 18 تا برگر میده.

این دستور رو من از خانجون عزیز یاد گرفتم. البته تغییر دادم ولی در اصل از طریق وبلاگ ایشون بود که برای اولین بار برگر گیاهی درست کردم. همینجا از خانجون عزیزم تشکر می کنم!

نوش جان!‌ قلب

نویسنده: ترلان ; ساعت ٩:٢٠ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٢/۱۱/۳٠
دسته بندی: منوی جانبی
    پيام هاي ديگران()